fbpx

Join the authentic business club – waar authenticiteit en ondernemerschap samenkomt

Ondernemen door dichtbij jezelf te blijven. Jij vormt de basis van jouw succes! The AuthenticLabel - Authentiek ondernemerschap, authentieke marketing en persoonlijke ontwikkeling

De werking van energie in jouw onderneming

Inhoudsopgave

De werking van energie in jouw onderneming

Inhoudsopgave

Marketing voor ondernemers, intuïtieve marketing voor ondernemers, marketing coach, marketing hulp, marketing bureau, authentieke marketing, authentieke marketing hulp, begeleiding in marketing

Wist jij dat alles wat je doet binnen jouw onderneming een bepaalde energetische frequentie heeft, waarmee het meer van hetzelfde creëert? Dit klinkt lekker vaag, hè? Daarom leek het mij een top idee om hier een artikel over te schrijven, want voor jou als ondernemer is het van groot belang dat je begrijpt wat hier nou precies gebeurt. Op deze wijze kun je het voor jezelf laten werken in plaats van tegen je. Mocht je tegen obstakels aanlopen? Dan zul je na het lezen van het artikel weten waarom dat zo is en kun je dit shiften. Laten we hier eens dieper induiken.

De wet van aantrekking in jouw onderneming

Het is tegenwoordig een veel besproken onderwerp: de wet van aantrekkingskracht. Velen zijn er intussen mee bekend en gebruiken het in hun dagelijks leven. Alleen lijkt er een soort kloof te ontstaan, zodra we het hebben over de wet van aantrekking in ondernemerschap, marketing en sales. Ik zal hier direct maar met de deur in huis vallen (*spoiler alert!*), want deze wet is net zo aanwezig in jouw onderneming, marketing en sales als dat het is in jouw normale leven.

Maar wat is deze wet nou precies?

De wet van aantrekkingskracht is, net zoals de wet van zwaartekracht, een universele wet die altijd en overal werkt. Het is een wet die letterlijk zegt: wat je uitzendt, trek je aan. Dit is intussen zelfs wetenschappelijk aangetoond. Het is geen magie, geen (bij)geloof of iets bovennatuurlijks, het is bewezen dat we overal en altijd te maken hebben met energie en dat deze energie een magnetisch effect heeft. Dit geldt voor jou als mens, maar ook voor de auto die net voorbijrijdt, de tafel waar je nu aanzit en het concept dat jouw onderneming heet. Alles is energie en de frequentie die deze energie uitstraalt, zal meer van hetzelfde terugontvangen. Het is magnetisch; dat is de universele wet.

Een concept als energetische frequentie

Je las het goed: zelfs jouw bedrijf met de bijbehorende missie, visie, producten/diensten, communicatie uitingen enzovoort hebben een energetische frequentie. Alleen al de naam en het idee van het bedrijfsconcept dat jij voor jezelf hebt uitgewerkt en tijdens het ondernemen in je achterhoofd houdt, zenden een energetische frequentie uit naar de buitenwereld. Daarom begin ik tijdens mijn 1-op-1 trajecten met ondernemers ook altijd met de vragen:

  • Hoe voelt jouw bedrijfsnaam momenteel?
  • Wat is jouw algemene gevoel over je bedrijf en de bijbehorende ideeën/producten/diensten? Voel je je daar écht zelfverzekerd over of merk je dat je toch onzekerheid voelt?
  • Hoe sta je in je onderneming? Heb je het onder controle of heeft jouw onderneming joú onder controle (a.k.a. voel je complete chaos en een constant gevoel van onrust)?
  • Staat jouw bedrijf uitgelijnd met wie jij écht bent (authentiek dus) of doe je onbewust toch nog iets wat volgens de verwachtingspatronen is van een ander?


Dit zijn cruciale vragen, omdat dit allemaal invloed heeft op de frequentie die je uitzendt. Deze vragen vormen de basis. Dat ben jij! Jij bent deze basis, dus als jij vanuit instabiliteit een (energetische) fundering gaat bouwen, dan staat er straks een bedrijf op een hele wiebelige ondergrond. En je weet hoe dat gaat. Dit gaat een tijdje goed, maar bij de minste geringste tegenslag valt de boel ondersteboven.

Daarom adviseer ik ook altijd om écht met jezelf aan de slag te gaan, zodat je ook daadwerkelijk vanuit rust en stabiliteit gaat bouwen. Uiteraard kun je ook beginnen met ondernemen en gaandeweg de fundering (jij dus) sterker maken, maar sla jezelf vooral niet over. Jij bent het centrale punt van je onderneming. Ondernemerschap is niet voor niks het grootste persoonlijke proces dat je ooit zult doorlopen. Neem dit advies ter harte en ga er iets mee doen. Wil je daar hulp bij ontvangen? Neem dan contact op. Ik help je graag!

Energie in jouw marketing en sales

Als marketeer en voormalig salesmedewerker ken ik de marketing en sales trucjes als geen ander. Echter, dit stond mij onbewust altijd al tegen. Het toepassen van trucjes naar je medemens om er vervolgens zelf beter van te worden… wauw… dat ging volledig tegen mijn natuur in. Daarom ging ik tijdens (en ook na) mijn master Mediastudies op onderzoek uit. Iets klopte er niet en dat missende puzzelstukje vond ik in de wereld van authenticiteit en energie. Deze twee zijn namelijk direct met elkaar verbonden.

Jouw energetische frequentie (dus hetgeen wat jij uitzendt) is namelijk op zijn hoogst als jij vanuit jouw authentieke kern leeft. Deze kern staat gekoppeld aan jouw ziel, intuïtie en jouw levensmissie hier op aarde. Deze kern wéét wat het juiste voor jou is. Dat is jouw blauwdruk. In de training over intuïtie en authentiek ondernemerschap, noem ik dit ook wel jouw routekaart: de weg die je aflegt naar en gedurende je levensmissie.

In marketing en sales wordt dit stukje volledig overgeslagen en zijn we alleen maar gefocust op een ding: het verstand en het bijbehorende ego. We denken volledig in strategieën die losstaan van onszelf en vooral op papier heel erg mooi lijken. We bedenken hóe we invloed kunnen uitoefenen op de pijnpunten van een ander om vervolgens zoveel mogelijk omzet te genereren. Dit is het ego die spreekt. Het gaat niet meer om het oprecht willen helpen van de medemens (vanuit de frequentie van behulpzaamheid en liefde), maar om het zelf beter worden (een lage frequentie van hebberigheid: vooral nemen en weinig willen geven). Dat is waar bij mij de disconnectie ontstond, dus ging ik op zoek naar de oplossing.

Authenticiteit als beste “strategie”

Uit mijn eigen onderzoeken werd al heel snel duidelijk dat ware authenticiteit en vanuit verbinding met jezelf ondernemen ontzettend goed werkt voor jouw “marketing” en “sales”. Ik zet deze twee termen hier bewust tussen aanhalingstekens, omdat ze vanuit het authentieke oogpunt geen rechtmatige concepten meer zijn. Als jij vanuit authenticiteit onderneemt, sta je zelfverzekerd en vol rust en vertrouwen in jouw bedrijf, weet je dat jouw product/dienst heel veel waarde heeft en onderneem jij vanuit een intentie om zoveel mogelijk mensen te helpen en dit in de juiste balans terug te ontvangen (in omzet en winst). Dan is het een wisselwerking van geven en nemen; een gezonde balans dat geen energie kost, maar jou alleen maar energie oplevert. Dat is flow, dat is moeiteloos, dat is vanuit overgave ondernemen.

En weet je wat nou zo mooi is? Dit is de meest effectieve “strategie” om succesvol te zijn met jouw onderneming. Volg je gevoel, blijf dichtbij jezelf, blijf daadwerkelijk je authentieke zelf in alle uitingen en jouw onderneming zal groeien als een raket! Dat is geen belofte, dat is een gegeven, want dat is hoe de energetische wereld werkt. Dit komt omdat mensen willen voelen dat je oprecht met ze bent, dat je bereid bent om moeite voor ze te doen, dat ze voelen dat ze je kennen en een band met je hebben. 

Aangezien jij vanuit jezelf en vanuit ware passie spreekt over iets waar jij zo in gelooft, kan de ander bijna niets anders doen dan overstag gaan en met jou in zee gaan. Maar let op! De juíste persoon die met jou resoneert, zal overstag gaan en met jou in zee gaan.

Voor iedereen is er een markt

Niet iedereen resoneert met de frequentie die jij uitzendt. Daarom is er ook voor werkelijk iedereen een markt. Het maakt niet uit hoeveel marketeers, social mediabureaus of fotografen er zijn. Bij de een voel je helemaal niks en bij de ander voelt het alsof je elkaar al eeuwig kent. Grote kans dat jij met die laatste in zee gaat, omdat je die echte connectie voelt. Zo geldt dat voor iedereen. Mensen zijn nou eenmaal gevoelswezens en verlangen naar die ware verbinding. Als jij werkelijk (sommigen gebruiken de term namelijk alsnog als een masker) vanuit authenticiteit leeft, dan ren jij heel snel weg, zodra je merkt dat mensen maskers dragen of online heel anders zijn dan in het echte leven.

Uiteindelijk besluiten mensen voor 95% op basis van hun gevoel en voor maar 5% op basis van het verstand. Het is dus bijna ouderwets om te denken dat werkelijke spelletjes nog werken in de marketingwereld. Dat werkt alleen nog op de mensen die veel vanuit het verstand en vanuit het ego leven. Sensitieve mensen, die voornamelijk vanuit het gevoel leven, zullen hier niks voor voelen en er vooral weglopen.

Onderneem vanuit authenticiteit

Nu je weet dat energie overal in zit en ook altijd frequenties uitzendt, kun je dit vervolgens voor je laten werken. Dit doe je door te gaan werken aan de verbinding met jezelf en de gevoelens/gedachtes/overtuigingen die je hebt in en over je onderneming. Ik zeg het vaker, de fysieke wereld werkt als een spiegel van jouw binnenwereld. Zodra je merkt dat je bedrijf niet goed loopt of de omzet blijft minimaal ondanks jouw hoge inzet, bekijk dan eens wat zich in jouw binnenwereld allemaal afspeelt. 

Welke gedachtes/overtuigingen heb je bijvoorbeeld over je klanten, welke gedachtes/overtuigingen heb je over het verdienen van geld en welke gedachtes/overtuigingen heb jij over je eigen producten/diensten? Zodra er bijvoorbeeld angst, onzekerheid of twijfel overheerst, dan is dat de energetische frequentie die jij uitzendt. Dan is dát wat je communiceert vanuit jouw bedrijf, omdat alles wat jij voelt, meegegeven wordt in de uitvoering van jouw bedrijf. Anderen pakken dit op en zullen een vergelijkbare energie terug spiegelen. Een aantal voorbeelden:

  • Jij gelooft niet in jezelf? Dan geloven potentiële klanten niet in jou en blijven ze dus uit.
  • Jij wantrouwt de waarde van jouw producten? Dan wantrouwen potentiële klanten in jouw producten en zullen ze niet worden gekocht.
  • Jij gelooft diep van binnen dat veel geld verdienen met jouw passie niet mogelijk is? Dan is een bedrijf zonder klanten wat je zult ontvangen.
  • Ben jij onzeker en ken jij je eigen waarde niet? Dan zul je klanten ontvangen die over je grenzen (proberen te) gaan, je voor minder geld proberen te krijgen en altijd kijken of ze voor hetzelfde bedrag nog net iets meer kunnen ontvangen.


Alles begint bij jou!

De conclusie van dit alles is: Het begint bij jou! Jij bent de allesbepalende energie die ervoor zorgt of jouw bedrijf loopt of niet, of jouw bedrijf succesvol wordt of niet en of jouw “marketing” slaagt of niet! 

Betekent dit dan dat je nooit meer met strategieën mag werken? Zeker niet! Werken met een duidelijke strategie betekent dat jij jezelf serieus neemt en jij het jezelf gunt (zelfliefde) om gefocust en vanuit rust te werk te gaan. Je weet dan waar je naartoe werkt en op welke manier je het doel gaat behalen. Het verschil zit hem (ook hier weer) in de basis. Maak je een strategie op basis van het verstand en dus ver bij jezelf vandaan of maak je een strategie die aansluit bij jouw hoogste frequentie: jouw authentieke kern, jouw intuïtie; dat wat het allerbeste voor je is. Dáár zit het verschil in.

Neem jezelf vooral serieus door jezelf al te gaan zien als die succesvolle ondernemer die duizenden mensen helpt en vanuit balans dezelfde waarde terugontvangt in de vorm van omzet en winst. Dan ga je vanzelf zien dat een strategie ook voor jou werkt, maar dan wel op een manier die goed voelt voor jou en aansluit bij hetgeen dat jouw hart je vertelt. Dan wordt het ondernemen ineens een heel stuk leuker.

Zet hem op! 

Hulp ontvangen? Ontdek het fysieke magazine!

Wil je hier hulp bij ontvangen? Dan is mijn training in magazine vorm over intuïtie en authentiek ondernemen voor jou! Deze training is speciaal ontworpen voor de ondernemer die graag vanuit authenticiteit en in samenwerking met zijn/haar intuïtie wil gaan ondernemen. In het magazine vind je ook allemaal oefeningen, visualisaties en meditaties die je daarbij helpen. Je ontdekt het magazine hier.

Succes! En mocht je er niet uitkomen, voel je vrij om mij te contacten.

Liefs, Annemarieke 

Geschreven door:

Inhoudsopgave

Marketing voor ondernemers, intuïtieve marketing voor ondernemers, marketing coach, marketing hulp, marketing bureau, authentieke marketing, authentieke marketing hulp, begeleiding in marketing

Ontdek meer artikelen

Ontdek meer artikelen

Heel jouw liefdesleven | Manifesteer ware liefde | Zo ontvang je liefde | Echte liefde zit van binnen | Innerlijk kind heling | waarom heb ik nog geen liefde? | Waar blijft de liefde?

Heel jouw liefdesleven

Liefde, het is een van de meest zwaarbeladen onderwerpen. We verlangen er allemaal naar, maar het daadwerkelijk vinden en ervaren van deze liefde is van een totaal ander niveau. We

Lees verder »
Ondernemen door dichtbij jezelf te blijven. Jij vormt de basis van jouw succesvolle onderneming! The AuthenticLabel - Authentiek ondernemerschap, authentieke marketing en persoonlijke ontwikkeling

KvK: 77863275
BTW: NL003251847B96 

Annemarieke@theauthenticlabel.nl

Copyrights 2024 © The AuthenticLabe | Foto credits: She Radiates & Dian Dillema

GET THE AUTHENTIC MAIL

Wil je maandelijks authentieke inspiratie in je inbox en meer leren over authentiek en energetisch ondernemen? Meld je dan aan voor The AuthenticMail. Hierin deel ik GRATIS meer diepgaande kennis, tips, tricks, informatie, insights en kortingen met je. Er komen toffe dingen aan, dus stay tuned!